Jag laddar batterierna och packar matlådorna för att gå på kafferep nästan varje dag i veckan. Jag bara älskar det, alltså mitt jobb! Tänk er själva att få träffa fantastiska människor varje dag. Diskutera allting mellan himmel och jord och de flesta besökare kliver ut genom dörren med ett leende på läpparna. Ja, även en lite rutinerad frisör kan missbedöma en konsultation eller fippla med kunskapen i färglära ibland.

Egenföretagare i service-, skönhetsbranschen beroende av kunder är underbart. Jag har all frihet i världen att arbeta hur mycket eller lite som helst. Det är bara jag som blir påverkad av mitt beslut.

Men varför blir du inte bara sjukskriven på heltid frågar många?

Jo, Jag är otroligt arbetslojal! Tack mamma du lyckades med uppfostran på den punkten 😉 Men jag har också ägnat otroligt mycket tid för 13 år sedan då jag påbörjade min frisörkarriär efter gymnasiet. Att arbeta upp en kundkrets som helt plötsligt bara kan gå upp i rök. Ganska hårt skrivet men man har mycket att förlora vid långvarig sjukdom. Ni kan bara tänka er vid en eventuell graviditet hur paniken kickar in. Ja ja, allting löser sig alltid! Då är man förhoppningsvis två. Därför har jag börjat fundera på vad man kan blanda upp frisöryrket med. Jag är utbildad frisörlärare och har jobbat halvtid med det, vilket var kul men min frihet försvann och blev beroende av skollov. Jag försöker vända blicken mot hälsans fönster. Hur kan man vidare utveckla mitt cykel-, träningsintresse? Nån som har något förslag? Kan känna ett eventuellt sug till att studera men då samtidigt som jag jobbar.

6 veckor efter flygturen i Tidaholm har jag åter igen besökt ett sjukhus. Blivit undersökt, röntgad och sjukskriven på 50% i 3 v. Det bästa som kunde hända just nu men får vänta 1 v på utlåtandet från läkaren. Fick också helt plötsligt en snabbare tid för sjukgymnastik så ljuset i tunneln blev lite bättre. Resan i Juli börjades med 3 v helt borta från jobbet i värme deluxe. Trevligheter i Laholm, på landet i Trosa och lite Sälen på de. Men de 3 v på jobbet har varit tufft. Kunderna är helt fantastiska men smärtan har varit obeskrivlig emellan åt. Smärtstillande har flödat under arbetstid och pauserna har varit många men nu jävlar.

Och hade jag inte kunnat träna under denna period så hade mitt psyke krympt ihop likt ett russin.

Om exakt 2 månader återvänder jag till favoritön Mallis. Vila, cykla, fika och massa vin. Längtar så!!!