”One hit wounder” đŸ€”

Jag Ă€r trött pĂ„ stabilt underlag men Ă€ndĂ„ bara Ă€lskade jag nĂ€r cykeln stundtals hade kontakt med grusvĂ€gen och farten gick upp. En tung Specialized Diverge med en stark men oteknisk tjej gjorde premiĂ€r pĂ„ DistriktmĂ€sterskapet i Cyclocross. Oskulden Ă€r dĂ€r med tagen och jag log inombords rakt igenom. 

Flaska pÄ ramen Àr tydligen BIG No No. Foto: Rille

Testar Cyclocross för att bryta asfaltsmönstret och förlĂ€nga tĂ€vlingssĂ€songen. Samt sĂ€gs det förbĂ€ttra tekniken och mjölksyrafesten ska vi inte tala om. Förra Ă„ret tog jag en rejĂ€l paus efter Velothon för kroppen var övertrĂ€nad men inte i Ă„r. Kanske nu som jag verkligen har hittat tillbaka efter skadan trots att kĂ€nningarna i nyckelbenet Ă„terkommer. Som sagt har jag ingen som helst teknik och av/pĂ„ stigning fick jag personlig demonstration av precis innan start. Man kan vĂ€l sĂ€ga att det inte riktigt fastnade och Ă€r nĂ„gonting jag borde trĂ€na pĂ„ âŹ‡ïž

FrĂ„gor pĂ„ de eller tips kanske 💡. Foto: Johnny Engel

  

Prispallen var redan given innan start om alla fick genomföra tĂ€vlingen smĂ€rtfritt och enbart styrka kunde tydligen ta mig till toppen. 

Foto: Johnny Engel

Starten gick och jag gasade pĂ„ đŸš”â€â™€ïžđŸ’šđŸ’šđŸ’š Som vanligt alldeles för hĂ„rt men det Ă€r tydligen sĂ„ man gör. Hindret tog jag som en klumpeduns och fru MĂ„rd passerade elegant direkt. Tror jag passerade henne som en liten kanon pĂ„ grusvĂ€gen innan lerfesten med alla dessa kurvor började. Drygar nog ut succesivt litegrann och mer dĂ€rtill nĂ€r vi Ă„ter Ă€r ute pĂ„ grusvĂ€g igen. Med min talang för hinder sĂ„ behövde jag mycket god marginal till konkurrenterna. Fan ocksĂ„, skriker jag nĂ€r kedjan hoppar och jag Ă€r ingen mekaniker sĂ„ MĂ„rd glider förbi. Fullföljer ett varv framför henne och sedan ett varv efter henne. Följde liksom hennes hjul genom kurvorna och jag bromsar som vanligt pĂ„ tok för mycket. Sen efter hindret ut pĂ„ grusvĂ€gen gasar jag pĂ„ och drygar ut avstĂ„ndet som sedan ökar. 7 varv, typ 50 min syrafest senare rullar en cykel som inte var svart/rosa lĂ€ngre först över mĂ„llinjen. 

Foto: Johnny Engel

Det hĂ€r var faktisk kul men hur fan ska fröken icke mekaniker pĂ„ 40 kvm fixa cykeln efter varje lerfest?! 

Kommentera

