En annorlunda RR

Var de skadan på nyckelbenet som gjorde att det kändes helt okej att inte köra Vätternrundan i år eller är det alla andra mål som hägrar. Oavsett så har jag haft en helt fantastisk helg på sidan om. Kul att få se vad som egentligen händer när alla snabbgrupper har gått iväg medans segervrålen hägrar i målfållan.

Mitt uppdrag för dagen var att tillhandahålla Depå 2 i Karlsborg för Ride of hope 7.30. Jag hade fått tydliga instruktioner enligt diktatorn vilket även gruppen tilldelats i teamhuset 😉

Beräknad ankomst till Karlsborg enligt körschemat var 17:52. Detta innebar att jag kunde vinka av samtliga cyklister, hänga lite i Motala för att sedan börja rulla mot destinationen. Tog lite tid i huset och hittade ingen lämplig parkering. Slutade med att jag fick springa till starten och han precis fram för att skrika till Fredrikshof Sub 8 aka Rosa skoskydden. För dom som vet så har jag kört de tidigare två gångerna med dom. Kändes skönt att Kapten Carlsson såg mig vid avfärd. Check på den!

Febrilt sökande efter RoH för Banan leverans och hej då, vink vink, kör hårt. Så stiliga och laddade! Check på den! 

Stockholm ck vart är ni?! Hittar dom vid kyrkan och dundrar in med ett vrål. Fokuserade och helt plötsligt totalt chockade över vem som skriker som en galning. Kram hit och kram dit med lite peppande ord. Snyggaste kläderna i stan rullar iväg med stolthet på sin resa. Inte partisk alls 😂 Check på den! 

Sist men inte minst rullar det stora svart/gröna gänget in med hela sitt crew. Skoda förstås 😉 Kramkalas med några där och ut på sin resa sist av alla. Hej då! Check på den! 

Jaha, vad gör jag nu? Tar en runda i shoppingtältet och inhandlar gels som var beställda till hink 21. Äh, va fan jag kan väl åka redan nu till Karlsborg. Börjar gå mot bilen och resan dit möter jag cyklist efter cyklist. Stora gäng gasar på och tröttheten visar sig hos många.

Börjar närma mig Karlsborg och när jag passerar Depå platsen ser jag några redan 3 h innan ankomst börja placera ut sina hinkar/påsar/lådor. Shit, jag som tänkte äta lunch först men icke sa nicke. Gänget måste få den bästa möjliga platsen som går. In till Konsum i centrum för inhandling av lunch för att sedan ställa ut alla hinkar. 

Nähä, vad gör man nu? Gänget kommer inte förens om 2 h. Suck, vilken dötid. Äter lunch och gafflar med andra representanter. Tiden går och hux flux så rullar Team Mustach in. Där står jag och håller två cyklar till typ två proffs. 🤗 Herregud vilka välsvarvade mustascher killarna hade. Riktigt coolt gäng faktiskt. Lite peppande ord och så är dom iväg. Lycka till och lite dötid igen. De fanns typ 60 gröna flaskor utställda och som tog halva depåplatsen. Ett gäng svartklädda ,Serneke killarna, kommer som ett ånglok och sekundrarna ropas ut hela tiden. En efter en rullar de på och där ser jag en bekant cykelstil. Tittar lite till när han rullar förbi och skriker: Kom igen nu Rille! Köööör!!! Visade sig efteråt att han inte fattade att det var jag 😂 Killen kör in på 6.50!!!! 💥

Ena gruppen efter den andra rullar in och försvinner. Tills det helt plötsligt dyker upp två bilar typ 4 min innan RoH kommer som blockerar vägen totalt. En från den andra gruppen springer fram och jag går efter. Springer gör vi inte i onödan 😉 

Det har börjat lasta ur hinkar och jag talar om att närsomhelst kommer en 60 manna klunga hit. Som om dom bryr sig! Det fortsätter lasta ur och fröken rosa börjar koka. På impuls rycker jag en, två, tre hinkar i taget och slänger åt sidan. Vilken känns i nyckelbenet idag, men men. När de sista är på väg ut hojtar jag eller kanske skriker: In i bilen NU och KÖR! Noll reaktion. Igen: Kom igen KÖR! De hinner nästan precis iväg när motorcykeln kommer och gruppen efter. Sverigeflaggan viftas för fullt och de organiserar sig vid sina hinkar. Fota kalaset fanns de inte tid med för helt plötsligt står jag och håller en cykel medans diktatorn skriker ”KOM IGEN NU GUBBAR”. Som alla andra så är det borta i ett nafs. Jaha, de var de roliga. 

Det organiserade hinkarna var nu lite av ett kaos. Flaskor och skräp utanför men lugn gubbar. Jag fixar om ni cyklar. Pricka av på lista, plockar ihop de använda hinkarna och så rullar några in strax därefter. Springer och hämtar vatten till nån, håller en cykel och försöker allmänt mana på. Kanske att jag skulle haft ett pulsband på under sektionen för adrenalinet var på topp. 

Hux flux så ser jag SAP (Stockholm Allied Power) och jag springer fram för att hejja. De tåget bara susade förbi. Sen lite senare kör Stockholm Ck förbi. Flaggan viftas febrilt och jag skriker. Får till och med en vink tillbaka. Tack för den! Dom jag missade totalt var de rosa skoskydden. Ledsen för de men ni körde förmodligen förbi när min supergrupp höll låda i depån. 

När jag packar ihop depån och städar rullar Skoda in och jag var förstås tvungen att checka i fall välkända ansikten till mig hängde med. Check på den och jag drar!

Påväg tillbaka i bilen får en Stockholm ck och en Fredrikshofare privat pepp från bilen. Det går segt tillbaka när stora grupper är svåra att köra om. Får ett sms om att gruppen passerat Aspa sen Medevid. Det låg bra med och jag dåligt. Jag skulle inte hinna till målgång. Beräknad målgång typ 20.10 och sms:et var inte sent. Yes! Under 7.30! 💥👏🏻 Jag log för mig själv i bilen och i parken sitter gänget med det där underbara tugget som säkert många känner igen. Ofattbar fantastisk jävla prestation och bättre väder än vad man hade hoppats på. Njut av detta nu! Bra killar eller gubbar det där ⬇️

Det blev lite kramkalas i målgång med övriga grupper innan hinkarna lämnades av och bilen rullade tillbaka till Linköping. Lite mat och en natts skönhetsömn.

Nån gång ska jag ta den där Sub 8 men sen får de va. Jag kör depå istället! Så himla roligt och eventuellt gjorde jag som vanligt ett litet rosa avtryck i Karlsborg. Om inte så vet jag nu ännu mer hur viktig ”THE CREW” på sidan om är. Utan dom kommer ingen subgrupper klara sitt mål eller jag kunna tävla. Så tacksam och tacksamt. 

Nu lämnar jag Vätternrundan helgen bakom mig och tar tag i mina sista förberedelser för Landsvägs SM oavsett vad nyckelbenet säger. Mot nästa helg! 💨💨💨  

Kommentera

