Årskrönika 2015

Årets sista träningspass är avklarat och mitt efternamn (Ståhl) gjorde sig inte påmind. För mycket känslor i rullning en dag som denna så den mentala biten var inte med mig. Det blev ett lugnt pass med fokus att försöka rensa skallen lite.

Dags att sammanfatta detta år 2015. Ett år där cykling tog mitt liv med storm och som fick en stor plats i min tillvaro. Kanske är det rätt att sammanfatta detta i siffror och eftersom jag inte använt strava under hela året så får det bli från funbeat. Helt sjukt att jag slog 1200 mils gränsen 😀

  Nåt jag inte får glömma är att jag gjort tidningsdebut i cykla tidningen. En grymt kul grej. 

 
Men vad är det egentligen som bland annat har bidragit till dessa siffror. Jo……..

Vätternrundan

Det blev en hel del träning inför dessa 30 milen med bland annat Skandisloppet och vänern runt. Slog nästan 500 mils gränsen inför detta. Körde runt på 8.17 och intog en 12 plats bland tjejerna. Vilken galen upplevelse som innehöll alla olika känslor som existerar. 

image

Tårar av glädje efter målgång

image

In action omedveten om vad jag skulle ställa till med

Stockholm ride

Årets mest komiska lopp då jag lyckades med att få 2,5 punkteringar men ändå körde in som fjärde bästa tjej. Som tur va så hade jag punkteringsmästaren med mig eller kanske inte. Haha…

Mariefred

Körde en tur med Le Mond gänget till Mariefred och tog ångbåten hem. En dag med fantastiskt väder och underbart sällskap. Rekommenderas verkligen. Där togs denna bild som verkligen uttrycker vilken glädje cykling kan ge en. 
image

Ride of hope

Jag körde mellan Lund – Stockholm på 9 dagar med ett snitt på 15 mil om dagen. Sammanlagt 130 mil sköna mil. Mina ben tillsammans med andras hjälpte till att samla in pengar för barncancerfonden. En helt fantastisk cykelbubbla att kliva in i. Jag träffade massa underbara människor, pressade psyket och kroppen till det yttersta och snittade 38 km/h under 9 mil, vilket är mitt rekord hittills. Jag kommer definitivt tillbaka igen.
image

image

image

image

Velothon

Inställningen för Velothon var att gå all in redan från början. In i första klungan och bara gasa. Orkade hänga med i 8 mil och då hade jag ett snitt på 39 km/h när jag släppte. Ett fantastiskt lopp som resulterade i en sjätte plats tillslut.

image

Efter loppet fick några bevittna en meckande Madde och tysta kunde de inte vara 😂

Tre berg

Debut för loppet tre berg där x antal cyklister intog Skara. En konstig helg i olika bemärkelser men ett underbart lopp som resulterade i en fjärde plats. 
image

Hösten

Hösten kom och ett stort livsavgörande beslut fattades. Efter x antal år tillsammans så valde vi att separera. Ett beslut som var tungt att ta men som var nödvändigt. Lägenheten såldes, uppdelning och överlämning gjordes av lägenheten gjordes. Jag tackar cyklingen som hållit mig ovanför vattenytan när de mentala har åkt berg och dalbana.
Mitt i allt detta går jag och vurpar med cykeln och får ett ofrivilligt uppehåll på två veckor. Gissa om abstinensen var på topp. Men jag är glad över att det gick så pass bra för det kunde slutat betydligt mycket värre.
Mitt hem flyttade till Shurgard och jag sjäv flyttade in i en 90 säng hos föräldrarna. Jag blev och är bortskämd. Men något jag är tacksam över efter denna höst.
Jag har även inom loppet av 1,5 år inhandlat tre cyklar. De senaste är en Specialized camber comp (mtb) och en Specialized Diverge (gravel). Herregud, hur ska detta sluta?

Nu har halva nyårsafton gått när jag skriver detta och ni behöver inte vara oroliga för jag ska inte fira kvällen ensam. Vi är två singeltjejer som slår våra kloka huvuden ihop och ställer till med en lugn afton. Men jag kommer äta godis och dricka Cola zero med ett leende på läpparna. Ett leende som innehåller tankar och förväntningar på ett förhoppningsvis fantastiskt 2016. Med innehåll så som Vätternrundan sub8, tävla för Stockholm ck och hitta en lägenhet att bygga mitt hem i. 

Önskar alla ett Gott nytt år som jag känner och ni andra som valt att ha lite koll på mig 😀
Tack för i år!





4 reaktioner på ”Årskrönika 2015

  1. Låter som ett riktigt bra år förutom separation och vurpa 🙂 100mil/månaden är ett snyggt snitt med. Säg till om du/ni vill ha cykelsällskap imorrn 🙂 Och hoppas nästa år blir minst lika bra och roligt framför allt 😀

    Gillad av 1 person

  2. Gott Nytt År. Härligt kämpat i år 🙂 Hoppas nästa år blir minst lika bra. Ja, cykelstallet har en förmåga att växa ( den gyllene regeln n+1 ), eller prylarna runt cykling 🙂

    Gillad av 1 person

Lämna en kommentar