Sweden bike expo

För dom som mer eller mindre ägnar sig åt cykling vet att sweden bike expo är namnet på årets cykelmässa i Stockholm. Den ägde rum idag.

För ett år sen befann jag mig på den mässan som kommande första åkare på vätternrundan. Herregud, allt var så spännande och jag kunde ingenting eller kände ingen på plats. I år var känslan en helt annan. Nu hade man lite koll och kände lite mer folk.

Trodde att jag skulle bli fattig idag och komma hem med massa roliga saker. Men så vart det inte. Dagens inköp……..

image

Dagens inköp

Inte mycket för världen kan man tro. 2 tidningar och ett sketet grönt plastarmband. Då ska jag tala om att det sketna gröna armbandet kostade 100 kr och som oavkortat gick till Barncancerfonden. Årets tema välgörenhet 🙂

Förresten så kunde jag inte låta bli att tävla idag.

image

image

Tävlingen gick ut på att få så högt genomsnitt watt per kilo kroppsvikt. Blev fyra då jag utförde testet men sen när jag gick förbi montern på väg hem hade jag hamnat på plats 5.

Frågan är varför man alltid oavsett vad det än är känner att man kunde gett mer.